Het is ontzettend belangrijk voor bedrijven om de juiste personen voor openstaande vacatures te vinden. Er zijn onderzoeken die hebben uitgewezen dat er steeds meer werknemers zijn die een paar maanden na het beginnen van een nieuwe baan al besluiten om weer verder te gaan naar een andere baan. Of werkgevers besluiten dat de persoon die ze hebben aangenomen toch niet de juiste persoon voor de vacature is. De verkeerde persoon aannemen voor een vacature kost een bedrijf een significante hoeveelheid geld. Daarom is het belangrijk om de juiste vacature processen te implementeren zodat je de juiste persoon vindt. In dit artikel bespreken we daarom nieuwe manieren van recruitment voor je bedrijf.
Sociale media
Vroeger was het gebruikelijk voor bedrijven om advertenties te plaatsen met vacatures waar mensen dan op reageerden. De bedrijven hadden weinig invloed op wie er reageerden en konden pas filteren nadat de eerste sollicitatiebrieven binnen kwamen. Tegenwoordig zijn er mogelijkheden om heel specifiek de juiste mensen te bereiken met je vacature. Je kunt dit doen via advertenties op sociale media. Je kunt mensen bereiken die de juiste ervaring en opleiding hebben voor de vacature die open staat.
Neem een specialist in de hand
Het vinden van de juiste mensen voor de vacature kan best ingewikkeld zijn, er zijn andere bedrijven die specialiseren in recruitment, zelfs voor specifieke sectoren. Een voorbeeld is QTC recruitment. Als je twijfelt of het waard is om zoveel geld uit te geven aan hulp met recruitment herinner je dan hoeveel het kan kosten wanneer je de verkeerde persoon aanneemt.
Offer iets bijzonders
Wanneer je de beste persoon wilt hebben voor een openstaande vacature is het logischerwijs een goed idee om een fantastisch pakket aan te bieden. Hiermee bedoelen we niet alleen een goed salaris maar ook goede extra’s. Een leaseauto van de zaak en een laptop en telefoon bijvoorbeeld. Maar niet alleen de financiële voordelen zijn belangrijk. Het is ook belangrijk om te laten zien dat je bedrijf een fijne werksfeer heeft waar een potentieel werknemer met veel plezier kan werken. Wanneer je bedrijfsborrels of uitjes hebt is het daarom een goed idee om een fotograaf in te huren. Deze fotograaf kan dan foto’s nemen die je op je website plaatst. Je kunt zo laten zien aan mensen die op je vacature reageren dat je een gezellig en leuk bedrijf hebt.