Breng je webshop naar ongekende hoogtes

Wil je online je zelfgemaakte producten verkopen? Of heb je al een eigen webshop en wil je meer klanten aantrekken, maar zegt de term SEO jou niks? Daar komt dan nu verandering in! Een goede SEO-strategie is namelijk van onschatbare waarde als je meer (potentiële) klanten naar je website wil leiden of je webshop naar een hoger niveau wil tillen. Er bestaan inmiddels tussen miljoenen webshops op het internet. Het is dus  belangrijk om op te vallen tussen alle andere online winkels én de juiste doelgroep aan te trekken. 

Search Engine Optimisation

SEO, in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie, is een bekende strategie om jouw webpagina hoger te laten scoren in de zoekresultaten. Hoe hoger jouw pagina rankt als iemand een zoekopdracht uitvoert op Google of Bing, hoe sneller hij of zij geneigd is om jouw webpagina te bezoeken én er te blijven. En hoe langer iemand op jouw pagina blijft, hoe groter de kans dat jij je product of dienst verkoopt. De belangrijkste tips voor een goede SEO-strategie? Zorg dat je interessante content op je pagina plaatst, gebruik de woorden die jouw doelgroep vaak opzoekt en blijf je site continu optimaliseren. SEO is een langetermijnstrategie, want jij wilt natuurlijk zo lang mogelijk consistent blijven verkopen. 

E-commerce SEO

Maar wat is nu het verschil tussen SEO en e-commerce SEO, of anders gezegd, SEO voor je webshop? De techniek is hetzelfde, alleen ligt de focus anders. De reden daarvoor is omdat een webshop net iets anders is opgebouwd en anders werkt dan een gewone website. Zonder webshop ligt de nadruk van een website voornamelijk op informeren: je wil jouw boodschap delen met de buitenwereld en daar is een website perfect voor. Bij een webshop daarentegen ligt de focus meer op verkopen: je wilt mensen niet alleen informeren, maar ook overtuigen om tot een aankoop over te gaan, een call to action in marketingtermen. Hoe beter jij je SEO-strategie voor je webshop onderhoudt, hoe kleiner de kans dat je potentiële klanten naar de concurrentie gaan.

Zo begin je eraan

Begin met een lijst op te stellen van zoekwoorden die jij graag aan je webshop wil linken, een zoekwoordenanalyse. Denk hierbij aan je doelgroep, jouw product, onderwerpen die je graag op je website wilt plaatsen en zo verder. Later zul je aan de hand van data effectief kunnen nagaan of deze zoekwoorden relevant zijn voor jouw webshop of niet. Aan de hand daarvan kun je blijven bijsturen en optimaliseren – en dan volgen de resultaten ongetwijfeld vanzelf.

Berichten gemaakt 21

Geef een antwoord

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven